Pokud má nějaký podnik početnější vozový park a tato vozidla, respektive stavební stroje, musí nechat putovat sem a tam a svěřuje je tak do rukou svých zaměstnanců, vzniká nelehký úkol. Je třeba tuto techniku také ohlídat, aby plnila to, co v zájmu své firmy plnit má, a aby nebyla jakýmkoliv způsobem zneužívána. Protože každé zneužití, každá krádež, každý prostoj a jiná nepravost znamená pro majitele ztrátu, již musí vlastník uhradit z vlastní kapsy. Jistě, mohl by požadovat náhradu úmyslně způsobených škod po zaměstnanci, jenž je vinen, jenže zkuste mu to dokázat, když byl se svěřeným vozidlem či strojem někde daleko, kde ho nikdo nemohl vidět a nikdo mu tak nic nedokáže!dálnice u města
A tak firmy nejednou na provozu svých vozidel a strojů zbytečně tratí. Ne každý zaměstnanec je totiž svatý, a má-li příležitost, dělá z něj tato jak známo zloděje.
Někteří ze zaměstnanců tak mohou dostat za úkol někam dojet, jenže tam ve skutečnosti nedojedou. Nebo dojedou, ale pozdě, delší a tudíž neefektivnější cestou. Někde se zastaví, aby si dali dvacet nebo vyřídili vlastní záležitosti, případně podniknou nějakou tu černou jízdu, použijí stavební stroj na melouchu, tu čmajznou nějaký ten náhradní díl a tu rovnou celý stroj či vůz nebo si aspoň natankují na firemní náklady nádrž svého vozu nebo vycucnou nádrž vozu podnikového,…
Kreativitě se meze nekladou a mnozí přijdou na to, jak to zaonačit, aby si přilepšili a firma to pak zaplatila ze svého.městský provoz
Což ovšem majitele toho všeho logicky poškozuje. A proto tito činí leccos, jak takovým zbytečným škodám zabránit. A ti nejmoudřejší z nich sázejí na satelitní sledování vozidel. V tomto případě jde totiž o velice efektivní způsob, jak veškerý vozový park a stavební a podobné stroje ohlídat. Stačí na ně totiž namontovat čidla, nastavit si, co má být kontrolováno, a systém už ohlídá vše potřebné a přes internet informuje oprávněnou osobu o všem, o čem má.
A rázem je po nepravostech.