Dokonale uspořádaná ložnice může být užitečná v boji proti nespavosti nebo nedostatku energie ráno. Špatně zvolené barvy, chaos nebo nevhodná matrace jsou dalším z klíčových faktorů, které mohou zhoršovat kvalitu spánku.
přírodně laděná ložnice

1. Sázejte na konzistentní barvy

Dekorativní chaos, nepořádek a honosné barvy rozhodně nepomohou při plné regeneraci těla a mysli. To je možné pouze v případě, že nic neodvádí pozornost od relaxace. Vzdejte se silných a nasycených barev, které mají povzbuzující účinek a přeneste pestrý mišmaš do jiných interiérů, například do domácí kanceláře nebo do dětského pokoje. Toto pravidlo platí nejen pro stěny, ale také pro nábytek, dveře a dekorace. Takže sáhněte po paletě přírodních tlumených odstínů bílé, béžové, smetanové, čokoládově hnědé, šedé, zelené a modré. Mají relaxační účinek, usnadňují usínání, vytvářejí intimní atmosféru v místnosti.

2. Investujte do dobré matrace a příjemných tkanin

Strávíte alespoň 1/3 svého života spaním, takže investujte do dobré matrace. Dobré materiály složené z vysoce kvalitních prvků přizpůsobených tělesné hmotnosti, poloze při spánku, tvrdé, a ne tak měkké, vám nezpůsobí bolest zad nebo svalové napětí. Důležitou roli budou také hrát materiály a tkaniny, které jsou na dotek příjemné, což v místnosti přinese blaženou atmosféru. Mluvíme o hustých kobercích a přehozech nebo polštářích.

3. Postarejte se o soukromí

Ložnice má být oázou soukromí a místem klidu, takže je dobré ji umístit trochu dále od kuchyně, ve které se odehrává ranní šílenství, nebo od obývacího pokoje, kde členové domácnosti sledují filmy pozdě v noci. Pokud však dispozice bytu nedovolí takovou svobodu, nic není neztraceno! Účinným strážcem soukromí můžou být závěsy typu blackout a plné dveře.
vzdušná prosvětlená ložnice

4. Zlepšete kvalitu spánku díky rostlinám

Je všeobecně přijímáno, že přítomnost rostlin v ložnici není vhodná. Většina zelených v noci bere kyslík a uvolňuje oxid uhličitý, což není problém v obývacím pokoji nebo kuchyni, ale v ložnici může výrazně snížit kvalitu spánku. Existují ale druhy, které zlepší vlhkost vzduchu a tím zaručí ideální podmínky pro regeneraci. Patří mezi ně aloe, Spathiphyllum nebo Sansevieria, který má reverzní proces fotosyntézy, což znamená, že tyto rostliny produkují kyslík ve tmě.